Consultas sobre a documentación requirida

Neste apartado atopará unha selección das preguntas máis frecuentes acerca da documentación requirida polo Organismo Intermedio en materia de Proxectos Xeradores de Ingresos, e a resposta que este ofreceu.

O contido desta sección é meramente *orientativo e carece de carácter vinculante.

Pregunta: Que alcance debe ter a análise no que "de modo xustificado, acredítese que a operación xera unha corrente negativa de ingresos netos ou que o importe dos seus ingresos netos é cero"?:

RESPOSTA: Tal e como se indica no documento de "Instrucións sobre a documentación requirida polo Organismo Intermedio" elaborado por esta Dirección Xeral, para os efectos do artigo 55 do Regulamento (CE) nº 1083/2006 do Consello de 11 de xullo de 2006, serán considerados “proxectos cuxos ingresos xerados son iguais ou máis baixos que os custos de explotación do proxecto”, aquelas actuacións que reúnan algunha das características sinaladas no apartado 1 do citado artigo 55, o seu importe total exceda dun millón de euros e presenten unha corrente negativa de ingresos netos ou o importe dos seus ingresos netos sexa cero.

Para este tipo de actuacións, a entidade beneficiaria deberá achegar o informe da Intervención ou órgano de control da entidad local “MOD. III” debidamente cumprimentado e, como anexo, unha análise subscrita por quen subscriba o informe no que de modo xustificado, acredítese que a operación xera unha corrente negativa de ingresos netos ou que o importe dos seus ingresos netos é cero.

En canto ao horizonte temporal ou período de referencia que debe abarcar a referida análise, as súas previsións deberán ser formuladas para un período adecuado á vida economicamente útil do proxecto. A duración variará en función da natureza do investimento. O horizonte temporal de referencia por sector baseado na práctica aceptada internacionalmente e recomendado pola Comisión Europea é o seguinte: 

Sector

Horizonte temporal (en anos)

Enerxía

25

Auga e medio ambiente

30

Ferrocarrís

30

Portos e aeroportos

25

Estradas

25

Industria

10

Telecomunicacións

15

Educación

15-20

Museos e espazos culturais

10-15

Hospitais e infraestruturas sanitarias

 20

 Parques e bosques

 25-35

 Zonas industriais e parques tecnolóxicos

 20

 Outros servizos

 15

Na análise detallaranse, anualidade por anualidade, os ingresos xerados e os que se proxecta xerar, e os custos de explotación do proxecto que se soportaron e que se proxecta soportar.

A análise anexa constitúe a xustificación técnica da declaración formulada pola Intervención ou órgano de control da entidad local no Informe “MOD. III”. Por iso, as magnitudes empregadas deberán basearse, con carácter preferente, na documentación que obra en poder da entidade beneficiaria e en particular, na relativa á execución e liquidación dos seus orzamentos, e a súa contabilidade, detallando para cada ano, as cantidades recoñecidas ou que se proxecta recoñecer nas respectivas aplicacións dos estados de ingresos e gastos.

O grao de detalle dos datos expresados na análise anexa deberá garantir a suficiencia e entidade da pista de auditoría, posibilitando a súa identificación nunha verificación administrativa ou in situ.

No caso de que se empregue información fornecida por terceiros -por exemplo, un concesionario-, os datos deberán ter o oportuno respaldo no seu réxime de contabilidade.


Pregunta: Se un servizo municipal, polo que o usuario paga directamente un prezo, é xestionado indirectamente por unha concesión que non achega ingreso algún á Administración atopámonos ante un proxecto que non xera ingresos?

RESPOSTA: En primeiro termo, é preciso reiterar que a análise dos proxectos xeradores de ingresos débese abordar, obrigatoriamente, partindo do concepto establecido no artigo 55.1 do RDC. Nese sentido, como exemplo do suposto máis habitual, NECESARIAMENTE TERÁN A CONDICIÓN DE PROXECTOS XERADORES DE INGRESOS, todas aquelas actuacións nas que o usuario estea a PAGAR DIRECTAMENTE unha taxa (ou importe) pola utilización da infraestrutura ou pola recepción do servizo. Estes proxectos requirirán a presentación dos Informes da Intervención ou órgano de control da entidad local MOD. II, III ou IV (en función das súas características) e demais documentación concordante, nos termos que indican as instrucións.

Cabe lembrar que a eses efectos, é absolutamente irrelevante a forma en que se estea xestionando a infraestrutura ou prestando o servizo (directa ou indirecta), así como o impacto que o posible fluxo de caixa puidese ter para o titular da infraestrutura ou servizo (xa que o fluxo, no seu caso, deberase analizar nos termos expostos no documento de instrucións xa aludido). Por iso, a sensu contrario, unicamente non terán a condición de "proxecto xerador de ingresos" (Informe da Intervención ou órgano de control da entidad local MOD. I das instrucións), aquelas actuacións de investimento en infraestrutura cuxa utilización non estea suxeita ao pago directo dunha taxa por parte dos usuarios (ex. utilización gratuíta), ou ben aquelas subministracións de servizos que sexan prestados a título gratuíto para os usuarios.


Pregunta: Se a infraestrutura financiada con cargo ao FEDER integrouse nun servizo de carácter xeral que é titularidade doutra Administración como se debe considerar a efectos da aplicación do art. 55 do Regulamento (CE) nº 1083/2006 do Consello de 11 de xullo de 2006?

RESPOSTA: No caso de que a actuación financiada incorporouse dentro nunha infraestrutura ou servizo xeral (ben sexa este titularidade da entidade beneficiaria, ben sexa titularidade doutra entidad local), a información e análise que se remita, deberase referir ao conxunto da infraestrutura ou servizo, e non só a aquela parte que foi financiada con cargo ao FEDER, ou que puidese pertencer á entidade beneficiaria.

A título de exemplo, se unha Deputación Provincial (beneficiaria da axuda), subscribiu un convenio cun Concello do seu ámbito territorial para a execución dun proxecto relativo á ampliación da rede de abastecemento de auga potable a domicilio no municipio (actuación financiada), a análise do proxecto xerador de ingresos e a documentación deberase referir ao servizo de abastecemento de auga potable a domicilio do devandito municipio, na súa integridade.


Pregunta: Que alcance ten a expresión de que “para que unha operación sexa considerada xeradora de ingresos debe ter un funcionamento independente”?

RESPOSTA: No documento de "Instrucións sobre a documentación requirida polo Organismo Intermedio", remitido xunto co requirimento, literalmente sinálase que:
“Para que unha operación sexa cualificada como “proxecto xerador de ingresos”, requírese que teña un funcionamento independente e exista un grupo de usuarios específicos que abonen táxalas/canons ou tarifas correspondentes.”
 

Devandito parágrafo sitúase dentro do apartado rotulado “Que se está verificando polo Organismo Intermedio?”, e ten como misión principal explicar como se vai a levar a cabo a actuación de control por parte do Organismo Intermedio. Por iso, o seu contido débese interpretar en relación co resto do apartado.

Como aquel indica, cada un dos proxectos financiados polo FEDER -seguindo a terminoloxía europea, cada “operación”-, ten a consideración de “proxecto integrado”, é dicir, son proxectos que maioritariamente están compostos por varias “actuacións”. Pois ben, cada unha das súas actuacións pode formar parte dun mesmo servizo ou infraestrutura, ou ben, pode ter un funcionamento independente.

Así, a título de exemplo , o proxecto integrado de “Desenvolvemento sustentable da Cidade de XX” (a operación financiada), pode estar composto por tres actuacións que posúan un funcionamento independente (ex.: “construción dunha casa de cultura”, “mellora da rede de abastecemento de auga potable” e “ampliación da gardaría municipal”).

Por iso, a fin de garantir a plena aplicación do artigo 55 do Regulamento (CE) nº 1083/2006 do Consello de 11 de xullo de 2006, é preciso facer unha “análise independente” de cada unha das actuacións que puidesen conformar o proxecto integrado.

Partindo desa premisa, a análise de cada unha das actuacións do proxecto deberase efectuar á luz do concepto establecido no artigo 55.1 do RDC. Dese modo, terá a condición de proxecto xerador de ingresos,

"(…) calquera operación que inclúa un investimento en infraestrutura cuxa utilización estea suxeita ao pago directo dunha taxa por parte dos usuarios ou calquera operación que inclúa a venda ou o arrendamento de terreos ou inmobles ou calquera subministración de servizos prestados a título oneroso".

Como exemplo dun suposto habitual, terá a condición de proxecto xerador de ingresos unha actuación de investimento en infraestrutura, na que o usuario estea a pagar directamente unha taxa (ou un importe) pola súa utilización, ou pola recepción dun servizo que se preste a través da mesma.

Estes proxectos requirirán a presentación dos Informes da Intervención ou órgano de control da entidad local MOD. II, III ou IV (en función das súas características) e demais documentación concordante, nos termos que indican as instrucións. (...)