Medidas e compromisos na loita contra a fraude
Información sobre os compromisos e medidas que adoptou a Dirección Xeral de Cooperación Autonómica e Local na detección e loita contra a fraude, e demais información de interese sobre a materia.
DECLARACIÓN INSTITUCIONAL da Dirección Xeral de Cooperación Autonómica e Local en materia de antifraude
A Dirección Xeral de Cooperación Autonómica e Local, como Organismo Intermedio da Autoridade de Xestión, adhírese á seguinte declaración institucional efectuada por Dirección Xeral de Fondos Comunitarios (hoxe, Dirección Xeral de Fondos Europeos) en materia antifraude:
"A Autoridade de Xestión (AG) dos Programas Operativos do FEDER 2014‐2020 é unha unidade integrada na Dirección Xeral de Fondos Comunitarios, do Ministerio de Facenda e Administracións Públicas do Goberno de España.
Un dos principais obxectivos de face ao devandito período é reforzar, dentro do ámbito das súas competencias, a política antifraude no desenvolvemento das súas funcións. Por iso, a AG quere manifestar o seu compromiso cos estándares máis altos no cumprimento das normas xurídicas, éticas e morais e a súa adhesión aos máis estritos principios de integridade, obxectividade e honestidade, de maneira que a súa actividade sexa percibida por todos os axentes que se relacionan con ela como oposta á fraude e a corrupción en calquera das súas formas. Todos os membros do seu equipo directivo asumen e comparten este compromiso.
Doutra banda, os empregados públicos que integran a AG teñen, entre outros deberes, “velar polos intereses xerais, con suxeición e observancia da Constitución e do resto do ordenamento xurídico, e actuar con arranxo aos seguintes principios: obxectividade, integridade, neutralidade, responsabilidade, imparcialidade, confidencialidade, dedicación ao servizo público, transparencia, ejemplaridad, austeridade, accesibilidade, eficacia, honradez, promoción da contorna cultural e ambiental, e respecto á igualdade entre mulleres e homes” (Lei 7/2007, de 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público, artigo 52).
O obxectivo desta política é promover dentro da organización unha cultura que desaliente toda actividade fraudulenta e que facilite a súa prevención e detección, promovendo o desenvolvemento de procedementos efectivos para a xestión destes supostos. Así, entre outras medidas, a AG dispón dun procedemento para declarar as situacións de conflito de intereses.
As funcións da Autoridade de Xestión son asumidas pola Subdirección Xeral de Xestión do FEDER, que conta a estes efectos cun equipo de avaliación de riscos, para a revisión e actualización periódica da política antifraude, así como o seguimento dos resultados. Tamén conta coa colaboración dos diferentes responsables e xestores de procesos para asegurar que existe un adecuado sistema de control interno dentro das súas respectivas áreas de responsabilidade e garantir, no seu caso, a debida dilixencia na implementación de medidas correctoras.
A partir das verificacións e os controis realizados nas fases previas pola AG, a Autoridade de Certificación dispón tamén, pola súa banda, dun sistema que rexistra e almacena a información precisa de cada operación para garantir a fiabilidade e regularidade en relación co gasto.
A AG puxo en marcha medidas eficaces e proporcionadas de loita contra a fraude, baseadas na experiencia obtida en períodos anteriores e na recente avaliación do risco de fraude realizada para o efecto. Adicionalmente, conta con procedementos para denunciar aquelas irregularidades ou sospeitas de fraude que puidesen detectarse, ben a través das canles internas de notificación ben directamente á Oficina Europea de Loita contra a Fraude (OLAF). Todos os informes trataranse na máis estrita confidencialidade e de acordo coas normas que regulan esta materia.
En definitiva, a AG ten unha política de tolerancia cero fronte á fraude e a corrupción e estableceu un sistema de control robusto, deseñado especialmente para previr e detectar, na medida do posible, os actos de fraude e corrixir o seu impacto, en caso de producirse.
Esta política e todos os procedementos e estratexias pertinentes contan co apoio do Servizo Nacional de Coordinación Antifraude, creado por Real Decreto 802/2014, de 19 de setembro (BOE de 26), co que revisa e actualiza esta política de forma continua.”
Canles de información e denuncia
A Dirección Xeral de Cooperación Autonómica e Local habilitou a seguinte dirección de correo electrónico para a atención de consultas xenéricas ou comunicacións sobre as operacións financiadas con fondos FEDER (2014-2020), en cuxa xestión participe dita Dirección Xeral como Organismo Intermedio de Xestión: info-feder.dgcc@correo.gob.es
Sen prexuízo do anterior, tamén existe unha CANLE DE DENUNCIAS (comunicación de información sobre fraudes ou irregularidades que afecten a fondos europeos) establecido POLO SERVIZO NACIONAL DE COORDINACIÓN ANTIFRAUDE do IGAE.
As entidades beneficiarias deben canalizar as súas consultas ou incidencias a través da canle específica habilitado na aplicación Galatea.
Outras medidas adoptadas por este Organismo Intermedio.
► Código de conduta dos empregados ao servizo do Organismo Intermedio.
► Bandeiras vermellas que se terán en consideración nos procedementos de verificación do gasto.
► Criterios sobre clasificación e procedementos de actuación respecto das irregularidades e sospeitas de fraude en operacións ou proxectos que estean a ser obxecto dun procedemento xudicial de carácter penal (establecidos polo Servizo Nacional de Coordinación Antifraude).
Noticias en loita contra a fraude.
Por mor da publicación no Boletín Oficial do Estado pasado 21 de febreiro de 2019, da Lei Orgánica 1/2019, de 20 de febreiro, pola que se modifica a Lei Orgánica 10/1995, de 23 de novembro, do Código Penal, para traspor Directivas da Unión Europea nos ámbitos financeiro e de terrorismo, e abordar cuestións de índole internacional, modificouse a redacción dos artigos 305 e 308 do Código Penal, que inciden especialmente sobre a xestión de axudas procedentes de FEIE.
Segundo o previsto na O 1/2019, a citada modificación entrará en vigor ao vinte días da súa publicación no Boletín Oficial do Estado.
- COMISIÓN EUROPEA. “Avaliación do risco de fraude e medidas efectivas e proporcionadas contra a fraude (: Orientacións para os Estados membros e as autoridades responsables dos programas)”, 16/06/2014. (XLSX · 85 KB)
- Orientacións para os Estados... Anexo I - INSTRUCIÓNS DE UTILIZACIÓN DA FERRAMENTA DE *AUTOEVALUACIÓN (DOCX · 191.22 KB)
- COMISIÓN EUROPEA "*Information Note *on *Fraud *Indicators *for *ERDF, *ESF *and CF" (Versión en inglés) *COCOF 09/0003/00 *of 18.2.2009 (PDF · 96.58 KB)
- COMISIÓN EUROPEA (*OLAF). “Detección de conflitos de intereses nos procedementos de contratación pública no marco das accións estruturais (: Guía práctica para os responsables da xestión)”, 12/11/2013. (PDF · 314.2 KB)
- COMISIÓN EUROPEA (*OLAF). "Detección de documentos falsificados no ámbito das accións estruturais (: Guía práctica para as autoridades de xestión.", 12/11/2013. (PDF · 2.39 MB)
- COMISIÓN EUROPEA (*OLAF). "Compendio de casos anónimos. Accións estruturais", *OLAF/*C2/*JK/*MN/*LM/*AB (PDF · 336.23 KB)
- SERVIZO NACIONAL DE COORDINACIÓN *ANTIFRAUDE, IGAE, Comunicación 1/2017, de 6 de abril, sobre a forma en que poden proceder as persoas que teñan coñecemento de feitos que poidan ser constitutivos de fraude ou irregularidades en relación con proxectos ou operacións financiados total ou parcialmente con cargo a fondos procedentes da UE. (PDF · 4.92 MB)