Pedro Branco apunta aos investimentos en infraestruturas, á “tolerancia cero” contra os infractores e á planificación estratéxica para diminuír as vítimas nas estradas de Galicia

Pedro Branco apunta aos investimentos en infraestruturas, á “tolerancia cero” contra os infractores e á planificación estratéxica para diminuír as vítimas nas estradas de Galicia

29/11/2023

O Goberno destinou nos últimos anos 777 millóns de euros á mellorar as estradas da súa competencia en Galicia, crear novas vías e mellorar a seguridade viaria en cruces e travesías

O delegado sinala que as cifras de sinistralidade deste ano están a reverter a subida que se produciu en 2022, ano no que faleceron 90 persoas nas estradas galegas

A política de “tolerancia cero” traduciuse en 2022 en 240.558 denuncias por infraccións á seguridade viaria, 843.221 mil probas de *alcolemia e 5.089 probas de consumo de drogas

Indica que o accidente tipo en Galicia é unha saída de vía dun turismo conducido por un home de máis de 55 anos, en vía convencional, e causado por “factores humanos”

Na reunión participaron a *conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, *Ethel Vázquez, e a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas


O delegado do Goberno en Galicia, Pedro Branco, apuntou hoxe únaa combinación de investimentos en infraestruturas, “tolerancia cero” con que infrinxe as normas e planificación estratéxica e formación como eixos para diminuír ás vítimas nas estradas de Galicia. Así o afirmou tras a reunión da Comisión Autonómica de Tráfico e Seguridade viaria, que se celebrou esta mañá na Delegación do Goberno.

Non que respecta ao primeiro eixo, as infraestruturas, o delegado do Goberno sinalou que os investimentos do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana para mellorar e crear novas estradas da súa competencia en Galicia chegaron nos últimos cinco anos a 777 millóns de euros, dos que a metade “vai destinada precisamente as actuacións de mellora e de conservación”. Este investimento tamén se traduciu en melloras en puntos conflitivos da rede viaria e na humanización de travesías, que gañan en prioridade ano a ano.

O segundo alicerce da seguridade viaria é o da vixilancia e sanción, na que o delegado insistiu na política de tolerancia “cero” con quen comete infraccións nas estradas. Con respecto á vixilancia, o delegado detallou que en 2022 os e as axentes do Sector de Tráfico da Garda Civil prestaron 37.696 auxilios nas estradas galegas e elaboraron 15.018 ateigados a través de 46.633 patrullas, nas que percorreron 8,7 millóns de quilómetros de vías.

No que respecta á actividade sancionadora, 2022 finalizou con 240.558 denuncias por infraccións á seguridade viaria; 843.221 probas de *alcolemia e 5.089 de consumo de drogas. Con respecto ás sancións, o delegado apuntou que seis de cada dez denuncias son por exceso de velocidade. Tamén avanzou que, no que vai de ano 2023, a Garda Civil “detectou a preto 5.000 galegos e galegas conducindo con drogas no seu organismo e rexistrou un aumento das sancións por uso do teléfono móbil, con máis de 4.200 no que vai de ano”.

Por último, o delegado do Goberno puxo como terceiro eixo da actuación pública en seguridade viaria a planificación estratéxica. Nesta liña, indicou que o Goberno segue aplicando a Estratexia Nacional de Seguridade viaria 2022-2030, como marco nacional de referencia na materia. Dentro desta estratexia, destacou os avances na incorporación da educación en mobilidade segura e sustentable no currículo escolar e o fito de que “xa se pode cursar a nova titulación superior de Formación Profesional en mobilidade segura e sustentable”.

Accidentalidade en 2022

A Comisión Autonómica de Seguridade viaria estudou os datos de sinistralidade viaria do ano 2022. En total producíronse 90 vítimas en accidentes de tráfico en Galicia. “Son 13 máis que o ano anterior e no que tivemos que lamentar que nun só accidente faleceran sete persoas”, explicou o delegado. Pedro Branco avanzou que este ano os datos están a reverter esta subida: “ata onte rexistramos en Galicia oito accidentes mortais menos que o ano pasado con tres falecidos menos. 75 este ano fronte a 78 en 2022”. Tamén aproveitou para chamar á prudencia ao volante diante as próximas festividades do mes de decembro.

Con respecto á sinistralidade do ano pasado, o delegado indicou que “o accidente tipo o ano pasado en Galicia foi unha saída de vía dun turismo de máis de dez anos de antigüidade, conducido por un home de máis de 55 anos, causado por unha combinación de exceso de velocidade e distraccións e que se produciu nunha estrada convencional, cun carril en cada sentido”. Pedro Branco volveu advertir sobre a concorrencia dos “factores humanos” nos sinistros mortais.

Comisión Autonómica de Tráfico e Seguridade viaria

Na comisión presidida polo delegado do Goberno participaron a *conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, *Ethel Vázquez; a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas; a responsable da DXT en Galicia, Vitoria Gómez; o xefe do Sector de Tráfico da Garda Civil de Galicia, Antonio Hidalgo; o director do Centro de Xestión de Tráfico do Noroeste, Ramiro Martínez, e outros responsables de organismos estatais, autonómicos, provinciais e locais.