Miguel Cortizo: “O papel desempeñado por Núñez Feijóo no proceso de constitución de Novacaixagalicia só merece un calificativo: un absoluto fiasco”

04/10/2011

  • El delegado del Gobierno responde así a las declaraciones hechas por el presidente de la Xunta, en las que acusaba al Ejecutivo estatal de poner impedimentos a la creación de una entidad financiera gallega

 

 

 

 

El delegado del Gobierno en Galicia, Miguel Cortizo, considera que, una vez más, el presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núñez Feijóo, coloca al Ejecutivo de España en el centro de la diana de su manido discurso de las lamentaciones para tratar así de ocultar los estrepitosos fracasos de su propia gestión. En respuesta a las declaraciones efectuadas por Núñez Feijóo, en las que acusaba al Gobierno de España de “poner minas y trampas para tratar de impedir que Galicia tuviera una entidad financiera propia”, Miguel Cortizo afirma: “O papel desempeñado por Núñez Feijóo ao longo de todo o proceso de fusión das caixas e de constitución de Novacaixagalicia só merece un calificativo: un absoluto fiasco, un bluf máis dos moitos aos que xa nos ten afeitos. Así que será el o que deberá dar explicacións sobre a súa pésima xestión para o interese xeral e clarificar cales eran as súas intencións e ao servizo de quen estaban”.

Y añade el delegado: “Ata agora o único que demostrou Feijóo neste tema é a súa probada e rauda velocidade por figurar nas fotos e por atribuirse méritos en batallas que inventa para tratar de escapar das súas propias responsabilidades na chapuza da fusión. A realidade é que quixo caciquear e confundiu reestructuración do sector financeiro con creación de chiringuitos. Agochou a realidade intencionadamente con propósitos inconfesables que nada teñen que ver cos intereses xerais de Galicia; non sei se coas remuneracións e indemnizacións dalgúns directivos que son xa un escándalo público pola súa inmoralidade e que haberá que ver agora se se axustaban á legalidade”, sostiene el delegado.

Miguel Cortizo cree que el presidente de la Xunta de Galicia tiene que haber sido cómplice necesario de lo que ha ocurrido finalmente, después de haber prometido una caja fuerte y solvente. “Trata de agochar as súas propias responsabilidades e as de quenes conduciron as dúas caixas galegas á lamentable situación de ter que ser salvadas polo FROB. Habería que preguntarlle a quen servía Núñez Feijóo neste desgraciado proceso, a Galicia, non, desde logo”, declara.

A mayores, el representante del Ejecutivo estatal declara: “A xa clásica deslealdade de Feijóo serve neste caso para tratar de enganar aos cidadáns sobre o que xa se está dando en chamar o “saqueo” das caixas. O que ten que facer o presidente da Xunta é deixar de protexer os responsables da desfeita, salvo que queira ser cómplice, e cumprir coa súa obriga de defender os intereses de Galicia e non os de non se sabe quen nin por que”.

 

MEDIDAS ADOPTADAS POR EL GOBIERNO DE ESPAÑA

 

El delegado del Gobierno recuerda que España cuenta desde junio de 2009 con el mecanismo necesario para inyectar capital y actuar frente a las posibles carencias que sean identificadas por los test de estrés en las entidades financieras del país. Ese instrumento es el FROB, con capacidad para atender necesidades de capital, en caso de que estas se produzcan, por valor de hasta 99.000 millones de euros.

El Banco de España presentó el pasado 30 de septiembre el balance del proceso de recapitalización del sistema financiero previsto en el Real Decreto Ley 2/2011. Dicho proceso finalizó con la aportación de 7.551 millones de euros por parte del Fondo para la Reestructuración Ordenada Bancaria y la captación de 5.838 millones de euros de capital privado. De las 13 entidades que precisaban ampliar su capital principal, tres han sido recapitalizadas por el FROB, entre ellas Novacaixagalicia, en la que el FROB ha entrado con el capital adicional necesario (2.465 millones), pasando a controlar el 93%.

Miguel Cortizo recuerda que el Banco de España concedió de plazo hasta el 30 de septiembre a las entidades bancarias para que aquellas que no cumplieran los nuevos requisitos de capitalización pudieran hacerlo. “Esa data chegou, e as entidades como NCG que non conseguiron a súa recapitalización antes de que rematara o prazo tiveron que ser cubertas polo FROB, ou sexa, que tiveron que ser o Goberno de España e o Banco de España os que adiantaran os mecanismos necesarios para resolver a situación”, asegura.

En la misma línea, el delegado del Gobierno destaca que todos esos pasos dados se enmarcan en el Plan para el Reforzamiento del Sector Financiero diseñado e impulsado por el Ejecutivo español con dos objetivos prioritarios: restaurar la confianza de los mercados en la solidez de nuestra economía y en la credibilidad de nuestras entidades financieras y facilitar la financiación de estas, garantizando la canalización del crédito a la economía real y, con ello, el crecimiento y el empleo. “O Goberno de España adoptou medidas encamiñadas a despexar calquera dúbida sobre a solvencia das entidades de crédito e a súa capacidade de resistencia ante escenarios adversos”, señala Cortizo.
 

“A política seria neste terreo exclúe o aventurismo, as cacicadas e o adanismo político-económico de Núñez Feijóo”, dice. Y añade: “O seu papel no proceso das caixas foi un sonoro fracaso que trata de ocultar cunha fuxida cara diante alimentada pola desfachatez e a mentira”.