Enric Millo destaca l’esforç del Govern d’Espanya per convertir Catalunya en un important pol logístic

Enric Millo destaca l’esforç del Govern d’Espanya per convertir Catalunya en un important pol logístic

07/06/2017

El delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, ha inaugurat avui la sessió de consellers autonòmics al SIL Barcelona, amb el secretari general de Infraestructures, Manuel Niño. Durant la seva intervenció, Millo ha destacat que, de cara a què un territori esdevingui més competitiu, convertir-lo en un important pol logístic i dotar-lo de les millors infraestructures per tal que accedeixi “a les principals rutes de bens i mercaderies no és una opció, és una necessitat i una obligació”. En aquest sentit, ha destacat que aquesta és “exactament” la política que el Govern d’Espanya està implementant a Catalunya. Gràcies a “una intensa activitat inversora”, Barcelona compta amb “el primer port d’Europa de creuers, per facturació i valor de les mercaderies”, l’Aeroport del Prat s’ha convertit en un hub internacional i l’AVE connecta les quatre províncies catalanes, ha enumerat Millo.

El delegat del Govern ha situat el Corredor Mediterrani com “una prioritat econòmica, política i social” ja que vertebra i modernitza les economies dels territoris que uneix: un total de nou ports i onze aeroports de l’arc Mediterrani, d’Algeciras a la frontera amb França. Segons ha recordat Millo, el radi d’acció d’aquesta infraestructura concentra el 40% de la població i del Producte Interior Brut d’Espanya i la meitat del tràfic de mercaderies, el que dóna la mesura de la seva importància. És per això que el corredor mediterrani ja “s’està configurant com una realitat”. Millo ha exposat que ja s’han executat 13.500 milions d’euros del total de la inversió compromesa de 17.000 milions, és a dir, un 80%. 

“El futur d’Espanya passa per aprofitar les oportunitats de creixement, per vertebrar territoris i economies”, ha conclòs el delegat del Govern. Com a exemple, també ha citat la nova variant ferroviària Vandellós- Tarragona que començarà en fase de proves al gener de 2018 i permetrà reduir 30 minuts el viatge per ferrocarril entre Barcelona i València.

“En les nostres mans està conquerir junts aquest futur o posar pals a les rodes de la recuperació”, ha reflexionat Enric Millo, que ha apel·lat al “diàleg legal i lleial” entre territoris i institucions.

La intervenció del delegat del Govern ha donat pas a la taula rodona La posició d’ Espanya als Corredors Mediterrani y Atlàntic, en la qual han intervingut la consellera de Desenvolupament Econòmic i Infraestructures del Govern basc, Arantxa Tapia, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, el secretari general d'Economia de la Junta d'Andalusia, Gaspar Llanes, la secretària general de la Conselleria de Presidència i foment de la regió de Múrcia, María Yolanda Muñoz, la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, María José Salvador, el director gerent de Plataformes Logístiques d'Aragó, Francisco de la Fuente, el director general de Carreteres i Transport de la junta de comunitats de Castella-La Manxa, David Merino, i el director general de Transports de la Junta de Castella i Lleó, Ignacio Santos.