La Seguretat Social posa en marxa una nova pàgina web d'informació personalitzada

18/07/2014

El Subdelegat del Govern a Barcelona, Emilio Ablanedo, i la directora provincial de l'INSS, Maria Teresa Gibert, han presentat avui, davant un auditori integrat per professionals de diferents sectors, la pàgina web La teva Seguretat Social, un nou servei d'atenció al ciutadà que, amb absoluta privacitat i d'una manera senzilla, permet realitzar tràmits i proporciona informació personalitzada sobre les circumstàncies i condicions laborals de cada usuari com, per exemple, el temps que li falta per tenir dret a prestacions de la Seguretat Social o el temps que li falta per poder accedir a la jubilació.

Emilio Ablanedo s'ha referit a La teva Seguretat Social com "un instrument nou i fonamental" que respon a l'interès ia les demandes expressades pels ciutadans, que reclamen a les administracions una major agilitat.

La directora provincial de l'INSS, Maria Teresa Gibert, ha realitzat una demostració pràctica de com funciona el portal i ha subratllat que la nova web "serà l'oficina més gran d'Espanya, perquè estarà oberta 24 hores al dia, els 365 dies de l'any" .

L'accés al nou servei pot realitzar-se bé des del web de la Seguretat Social, bé directament des https://tu.seg-social.gob.es mitjançant la introducció d'usuari i contrasenya. Els usuaris han de sol·licitar aquestes claus en una oficina de la Seguretat Social; una vegada registrat, obtindrà un codi d'activació que li permetrà crear una contrasenya personal.

El més nou del disseny del teu Seguretat Social és que serà diferent per a cada usuari perquè es correspondrà al seu circumstància i condicions laborals. L'objectiu ha estat crear un espai privat on, de forma senzilla i intuïtiva, es pugui trobar informació completa de qualsevol relació que el ciutadà mantingui amb el sistema de protecció social com a treballador, pensionista, beneficiari d'assistència sanitària, etc.

Ja que per permetre l'accés a les informacions personalitzades cal garantir la màxima seguretat, el primer pas que ha de donar el ciutadà que vulgui informar-se, gestionar o realitzar tràmits a través d'aquesta web és acudir personalment a qualsevol Oficina d'Informació de la Seguretat Social. D'aquesta manera, obtindrà un codi d'activació que li permetrà crear la seva pròpia contrasenya.

Donada la complexitat tecnològica del nou servei integrat, la posada en marxa es farà en successives etapes. En aquesta primera fase, l'usuari podrà trobar informació dels dies que ha cotitzat i del temps que li falta per poder sol·licitar una pensió de jubilació. Es pot consultar també la situació referida a targeta sanitària, obtenir un document acreditatiu d'assegurament o sol·licitar la Targeta Sanitària Europea.

Els pensionistes, per la seva banda, podran accedir a totes les dades relacionades amb la seva prestació i obtenir un certificat de la seva pensió.

En un futur pròxim, La teva Seguretat Social servirà per sol·licitar prestacions de maternitat, paternitat, jubilació, viduïtat, orfandat i auxili per defunció.

El web La teva Seguretat Social representa una forma més moderna de relació amb el ciutadà, a través de les noves tecnologies, que forma part del projecte global de modernització de l'Administració, impulsat pel Govern d'Espanya.