La secretària general d'Infraestructures recorda que el Corredor Mediterrani és l'actuació a la que més recursos està destinant el Govern d'Espanya

22/07/2011

Corredor Mediterrani


 

Ha rebut una inversió de 8.400 milions d'euros en el període 2004-2010 i el 2011 és el corredor ferroviari al qual es destina una major inversió, 1.684 milions d'euros

"Aquest Govern ha elaborat per primera vegada un projecte integral amb terminis i pressupostos específics per a tot el corredor", ha indicat Inmaculada Rodríguez-Piñero.

El ministre de Foment, José Blanco, va adonar fa deu dies als responsables autonòmics de les intenses gestions realitzades perquè la Unió Europea inclogui al Corredor Mediterrani en la Xarxa Transeuropea de Transports.

 
La secretària general d'Infraestructures del Ministeri de Foment, Inmaculada Rodríguez-Piñero, ha recordat avui de nou que el Corredor Mediterrani és l'actuació a la que més recursos està destinant el Govern d'Espanya, en haver rebut una inversió de 8.400 milions d'euros en el període 2004-2010. A més, "el 2011 és el corredor ferroviari al qual es destina una major inversió, 1.684 milions d'euros", va afirmar.

"Aquest Govern ha elaborat per primera vegada un projecte integral amb terminis i pressupostos específics per a tot el corredor", ha afirmat Rodríguez-Piñero, que ha recordat a més que Foment està duent a terme totes les accions necessàries per aconseguir que aquesta línia, que va qualificar com "prioritària", figuri en la nova Xarxa Transeuropea de Transports en la seva totalitat, "des de Figueres, a Girona, fins a Algeciras".

La secretària general d'Infraestructures ha lamentat així les declaracions del conseller de Territori i Sostenibilitat de Catalunya, Lluís Recoder davant d'una interpel.lació al Parlament del diputat Joan Laporta.

En aquest sentit, Rodríguez-Piñero ha recordat que el ministre de Foment es va reunir fa només deu dies amb ell i amb els responsables d'infraestructures i transports de la Comunitat Valenciana, la Regió de Múrcia i Andalusia, amb el Corredor Mediterrani com a únic punt en l'ordre del dia.

En aquesta reunió José Blanco va donar compte als responsables autonòmics de les intenses gestions realitzades davant la Comissió Europea i responsables d'altres països, entre ells França, per aconseguir que el Corredor Mediterrani sí figuri aquesta vegada en la nova llista de projectes prioritaris, després de no haver estat inclosa en 2003.

En l'esmentat trobada, Recoder va poder conèixer en detall, com la resta de consellers autonòmics, els plans del Govern per accelerar l'execució d'aquest corredor transversal, la importància per a l'economia del conjunt de l'Estat ha estat destacada en nombroses ocasions pel mateix Blanco i que contemplen, entre altres actuacions, les següents:

• Extensió des de Barcelona i fins a València de la xarxa d'ample internacional, incloent-hi les factories de SEAT i Ford.

• Llançament de la primera fase de la licitació de la línia d'alta velocitat València-Tarragona, fins a Castelló, al mes de setembre.

• Posada en servei progressiva i contínua dels trams amb obres ja en marxa:

o 2012, Barcelona-Girona-Figueres-França
o 2013, Tarragona-Vandellòs (tram que en l'actualitat compta amb via única)

Immaculada Rodríguez-Piñero ha reiterat per fi la necessitat d'aparcar els debats estèrils que entorpeixen els objectius comuns i, recordant que les grans infraestructures com el Corredor Mediterrani no poden tenir color polític, ha animat una vegada més a tots els responsables polítics a unir esforços per fer realitat aquesta infraestructura clau.