Es restableix la circulació al tram Sant Vicenç de Calders-Vilanova i la Geltrú

20/07/2011

A les 11,18 hores


 

> A les 10,30 hores s’havia restablerts el trànsit entre Sitges i Vilanova i la Geltrú

 
> Adif ha mobilitzat personal i maquinària especialitzada per reparar els desperfectes detectats a la catenària
 
La primera hipòtesis apunta a que l’origen de la incidència és aliè a la infraestructura ferroviària
 
 
A les 11,18 hores ha quedat restablerta la circulació ferroviària al tram Sant Vicenç de Calders-Vilanova i la Geltrú, que ha quedat interrompuda aquest matí a causa d'una incidència en el sistema d'electrificació i que ha provocat una falta de tensió en la catenària.

Des del moment en què s'ha detectat la incidència, Adif ha mobilitzat a tècnics especialitzats per reconèixer l'estat de les instal·lacions en el trajecte afectat, detectant desperfectes en les agulles aèries a Vilanova i la Geltrú i en diversos punts fins Garraf. Posteriorment, s'ha procedit a la reparació d'aquests danys, tasques en què han participat tres vagonetes d'electrificació.

A les 10,30 hores, s'ha restablert la circulació en el tram Sitges-Vilanova i la Geltrú i, finalment, a les 11,18 hores s'ha restablert el trànsit en el trajecte entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú, una vegada que s'han garantit la plenes condicions de seguretat de l'explotació ferroviària.

Adif ja ha obert una investigació per determinar les causes que han originat aquesta incidència. Es tracta d'un tram en què Adif va posar en servei el març de 2011 les noves instal·lacions de la catenària, que l'estat dels sistemes fins al moment de la incidència era òptim i per la singularitat dels danys detectats, els primers indicis apunten a que l'origen de la incidència sigui aliè a la infraestructura ferroviària, sense descartar cap hipòtesi.

En aquest sentit, Adif va invertir 10.195.110,1 euros en la instal·lació de 75 km de nou fil de contacte de la catenària entre Sant Vicenç de Calders i el Prat de Llobregat, i en tractaments integrals dels sistemes d'electrificació a les estacions de Sitges i Sant Vicenç de Calders.

Aquests treballs van permetre renovar 74,9 km de la línia aèria de contacte de 3.300 V. en corrent continu mitjançant la col·locació de nou fil de contacte de 120 mm2,.