El Govern aprova la nova regulació acústica de l'aeroport de Barcelona-El Prat

08/07/2011

Servituds aeronàutiques


 

• La nova regulació equilibra el dret dels ciutadans a un entorn mediambiental adequat amb la necessitat de garantir el desenvolupament de l'economia nacional i el lliure desplaçament

• Es delimiten les zones en què es compatibilitzen els usos del sòl, activitats, instal.lacions o edificacions amb el so originat en els aeroports


El Consell de Ministres ha aprovat avui, mitjançant un Reial Decret, la regulació de les anomenades servituds acústiques de l'aeroport de Barcelona - El Prat.

Aquesta nova regulació estableix un equilibri adequat entre el dret dels ciutadans a gaudir d'un entorn mediambiental adequat, amb la deguda qualitat acústica, i la necessitat del conjunt de la societat de disposar d'infraestructures de transport que garanteixin el desenvolupament de l'economia nacional i les possibilitats del lliure desplaçament de les persones.

Les zones de servitud acústica estan definides com a sectors del territori en què les immissions poden superar els objectius de qualitat acústica acceptable, de manera que estan destinades a aconseguir la compatibilitat del funcionament o desenvolupament de les infraestructures de transport, amb els usos del sòl, activitats, instal.lacions o edificacions implantades o que puguin implantar-se a la zona d'afecció pel soroll originat en els aeroports.

Per elaborar les servituds acústiques de l'aeroport de Barcelona-El Prat, Aena va elaborar en primer lloc la proposta de delimitació de servituds acústiques i els plans d'acció associats, que es van sotmetre a informació pública i respecte a les que es va donar tràmit d'audiència a les administracions implicades.

Posteriorment, es va crear una comissió mixta, que va acordar per unanimitat informar a favor de l'esmentada proposta de delimitació de servituds acústiques i dels plans d'acció associats.

La determinació de les servituds acústiques aeronàutiques es regula el 2010 a través de la la Llei 5 / 2010 de 17 de març, que dota de l'adequada protecció jurídica als nuclis urbans que es troben situats a l'entorn dels aeroports competència de l'Estat i que resulten afectats pels efectes que de la navegació aèria es deriven, entre ells l'impacte acústic produït pel sobrevol de les aeronaus.