Táboas anuncia un nou servei de tren de mercaderies entre Barcelona i Toulouse

01/07/2011

Començarà a circular en les properes setmanes


  • BCNToulouse tindrà dues circulacions per setmana i es preveu que transporti un promig de 3.000 tones al mes
  • La línia BarceLyon ha transportat més de 31.500 tones entre gener i maig


El secretari d'Estat de Transports, Isaías Táboas, ha anunciat avui que en les pròximes setmanes començarà a funcionar un nou servei de transport de mercaderies per ferrocarril entre Barcelona i la ciutat francesa de Toulouse.

El nou trajecte tindrà dues circulacions per sentit a la setmana, i es preveu que transporti una mitjana mensual de 3.000 tones de càrrega. En els últims dies, s'han realitzat amb èxit les proves de la línia.

Táboas ha fet aquest anunci durant una visita a la Terminal de contenidors de la línia Barcelona-Portbou a Granollers, acompanyat de l'alcalde de la ciutat Josep Mayoral.

El secretari d'Estat de Transports també ha ressaltat els bons resultats de la línia BarceLyon, que ha transportat 31.546 tones de mercaderies entre gener i maig d'aquest any, enfront de les 1076 tones que es van moure entre les dues ciutats en els cinc primers mesos de 2010.

Táboas ha afirmat que aquestes xifres demostren "l'aposta del Govern pel transport de mercaderies per ferrocarril, un element fonamental per afavorir la competitivitat de l'economia i l'activitat de les empreses".


En la seva visita a la Terminal de Granollers, Táboas ha confirmat que abans d'un any estarà conclòs l'estudi per determinar la ubicació de la nova plataforma logística del Vallès, segons recull l'acord signat pel Ministeri de Foment i la Generalitat el passat 7 de juny. "Quan coneguem aquest emplaçament, coneixerem també els passos per desmantellar aquesta terminal de Granollers".

La futura plataforma formarà part de la xarxa bàsica nacional recollida en el Pla d'Impuls del transport de mercaderies per ferrocarril, que té com a objectiu que l'any 2020, el 10 per cent del total de mercaderies que es mouen a Espanya ho facin per ferrocarril, enfront del 4,1 per cent actual.