Foment obre al trànsit l’antic Túnel de Vielha per al pas de mercaderies perilloses

tunel

01/07/2011

Amb aquesta actuació augmenta la seguretat vial


 

>
Amb la posada en servei de les connexions amb l’antic túnel es permet el pas de mercaderies perilloses
 
> Les instal·lacions addicionals executades augmenten la seguretat vial de tots els usuaris
 
> El Ministeri hi ha destinat més de 16 milions d’euros a aquestes actuacions
 
El Ministeri de Foment ha posat avui en servei les connexions cap a l'antic túnel de Vielha Joan Carles I, situat al tram Vilaller-Vielha de la N-230, a la província de Lleida, la qual cosa permet habilitar el pas regulat de les mercaderies perilloses. La resta dels usuaris de la via circularan pel nou Túnel de Vielha, que va entrar en servei el 2007.

Destaca el compromís del Govern amb la Vall d'Aran i amb els usuaris d'aquest itinerari inclòs a la Xarxa Traseuropea. Així mateix, el Ministeri de Foment continua amb els estudis i obres per a la conversió de la carretera a l'autovia A-14 des de Lleida fins Sopeira, estant molt avançades les obres del tram Roselló - Almenar. També continuen els estudis per al condicionament des de Sopeira fins al túnel de Vielha i des d'aquest túnel fins a la frontera.

D'altra banda, el Departament segueix desenvolupant un nou projecte que millorarà la plataforma i les característiques de la carretera entre la boca nord del túnel fins a l'entrada a Vielha, des dels PP.KK. 157,04 al 163,00, que es troba en fase de tramitació del procediment ambiental necessari.


Posada en servei
Les obres, l'import total ha ascendit a 16.098.602,80 euros, augmentaran la seguretat viària i la comoditat dels usuaris.

Les actuacions han consistit principalment en:

• Execució d'un pas inferior il·luminat sota l'actual carretera N-230 a l'altura de la boca nord del túnel Joan Carles I, de manera que les mercaderies perilloses que circulin pel vell túnel sentit Vielha puguin incorporar-se amb seguretat el flux de trànsit existent .

La seva construcció ha exigit l'ús massiu de micropilons per a la contenció del terreny i en el seu acabat s'han emprat materials idèntics als empleats al túnel Joan Carles I per afavorir la seva integració en el paisatge de la zona.

Els ramals d'accés al pas inferior s'han calefactat, augmentant d'aquesta manera la seguretat de l'operació en períodes de nevades.

• Desmuntatge d'algunes línies aèries elèctriques per transformar-les en subterrànies amb menor o gairebé nul impacte mediambiental. També s'ha reformat un centre de repartiment i diversos centres de transformació per poder fer front amb garanties l'augment de la demanda de potència en cas d'haver de donar subministrament al túnel Joan Carles I només des d'una boca.

• S'han dut a terme una sèrie de treballs per millorar l'eficiència aerodinàmica del sistema de ventilació existent, reduint les pèrdues que es tenien.

• Reforç de la il·luminació en diversos punts del túnel Joan Carles I, especialment a la zona dels espais amples.

• Calefactat de diversos elements en els nínxols del túnel per evitar la congelació de l'aigua durant els mesos més freds de l'any.
 

• Reposició de la presa d'aigua afectada per les obres de construcció del túnel Joan Carles I, inclosa dins d'una concessió administrativa d'Endesa Generació.

• Construcció d'una passarel·la de vianants per a accés a l'esmentada presa.

• Restauració de tots els préstecs i abocadors emprats en l'obra.