Táboas: la licitació de la gestió de Barajas i el Prat començarà a l'estiu

24/05/2011

En un seminari organitzat per la Càtedra Fedea-Abertis i el RACC


  • Aena comença un procés de sondeig de potencials interessats en l'operació dels centres de Madrid i Barcelona
  • El secretari d'Estat de Transports anuncia que el procés d'entrada de capital privat a AENA Aeroports es desenvoluparà en paral.lel a la concessió d'aquests dos aeroports

El secretari d'Estat de Transports, Isaías Táboas, ha anunciat avui que els concursos per a la licitació de la gestió dels aeroports de Barajas i el Prat començaran aquest estiu, i la seva resolució està prevista per abans que acabi 2011.

Táboas ha afirmat que a partir d'ara, AENA durà a terme un procés de "sondeig" formal al mercat interessat. Aquest sounding es va a iniciar a finals de juny, amb la voluntat de conèixer la situació del mercat i potencials interessats, per contrastar els punts clau del model de concessions.

En un seminari internacional sobre gestió privada d'aeroports organitzat a Madrid per la Càtedra Fedea-Abertis i el RACC, Táboas ha assegurat que, paral.lelament, s'iniciarà el procés perquè es produeixi l'entrada de capital privat en Aena Aeroports fins a un màxim del 49 per cent. Aquest procés es durà a terme en diverses fases contemplant les recomanacions que faci el banc assessor que es va a contractar per a l'operació.

Quant a la licitació de la gestió privada del Prat i Barajas, el secretari d'Estat ha afirmat que en les propers setmanes, el Consell de Ministres aprovarà la posada en marxa de la nova societat Aena Aeroports i tots els requisits tècnics i legals per a la seva funcionament.

A continuació, es preveu que, a mitjans de juliol, s'hagin constituït les societats concessionàries de Madrid i Barcelona. El procés de licitació de les societats es desenvoluparà a dues voltes, la primera amb la presentació d'ofertes no vinculants per part de les empreses interessades a participar.

Amb les empreses que hagin superat la primera ronda, es procedirà a l'obertura de la segona ronda perquè els candidats presentin les seves ofertes vinculants.

Táboas ha defensat la reforma del model aeroportuari i la liberalització del sector, amb el nou sistema de gestió dels centres aeroportuaris, i ha recordat que és un model similar al que existeix en països com Suècia o Finlàndia, i que se segueix també el de altres importants aeroports europeus.

El secretari d'Estat ha defensat l'eficiència i solidesa d'Aena i de la xarxa d'aeroports espanyols i ha assegurat que les reformes que s'estan duent a terme consolidaran el seu futur i donaran més potencial a l'empresa pública de gestió aeroportuària per consolidar-se com el primer operador mundial.