Foment ha licitat més de la meitat de les inversions previstes en el Pla de Rodalies de Barcelona per millorar les infraestructures ferroviàries

19/05/2011

En los 3 primeros años de los 8 de vigencia del Plan


  • En tres anys, ha invertit 373 milions d'euros en les Rodalies de Barcelona.
  • A més, s'han iniciat noves actuacions de millora no incloses en el Pla que suposen altres 32 milions d'euros.
  • Des de 2009, el Ministeri ha posat en marxa obres de modernització en el 80% de les estacions.
  • La posada en marxa del tercer carril des del port de Barcelona fins Mollet facilitarà l'operativitat de la nova línia R8 que ha anunciat Rodalies.


El Ministeri de Foment està complint a bon ritme els compromisos inclosos en el Pla d'Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona que va començar el 2008 i la vigència del qual s'estén fins al 2015, doncs ja ha licitat, en només els tres primers anys dels vuit de vigència del Pla, més de la meitat de les inversions previstes per a la millora de la infraestructura ferroviària.

Dels 510.010.000 d'euros destinats a la millora de les infraestructures existents i que tenen com a objectiu augmentar la qualitat del servei, les inversions licitades en els tres primers anys de vigència del pla arriben 273.700.000 d'euros. Aquestes xifres suposen que ja està en marxa el 54% de la inversió prevista, a falta de cinc anys de vigència del acuerdo.Además, el ministeri de Foment ha impulsat altres obres no incloses en el Pla i que també estan destinades a millorar les infraestructures ferroviàries de la xarxa a Catalunya per un import de 32.290.000 d'euros. D'aquests projectes ja s'han licitat 25,4 milions d'euros.

Altres de les actuacions que milloren la xarxa de Rodalies de Barcelona són:
• La posada en marxa del tercer carril des del port de Barcelona fins Mollet i les seves infraestructures complementàries, que o Facilita, en el Nus de Mollet, l'operativitat de la nova línia R8 que ha anunciat Rodalies.
o I, en el ramal Castellbisbal-Can Tunis, millora el servei de la R2 i R4 en evitar el pas de trens de mercaderies per aquestes línies.
• La construcció de dos túnels per Alta Velocitat i Rodalies a Montmeló.
• El soterrament de la línia convencional Barcelona-Portbou al seu pas per Montcada i Reixac.

El Ministeri de Foment també porta a terme un programa de modernització d'estacions de Rodalies de Barcelona, ​​que suposarà una inversió de 350 milions.

Des de 2009, any en què va començar aquest pla de modernització d'estacions, Foment ha actuat ja en 82 de les 107 estacions de la xarxa de Rodalies de Barcelona, ​​és a dir, en gairebé un 80% de la xarxa actual.

Paral.lelament el Ministeri de Foment està executant diferents projectes per a la creació de línies i duplicacions, així com per crear nous intercanviadors, amb una inversió prevista de 3.150 milions d'euros, que no afecten el funcionament de la xarxa actual de Rodalies.

Entre altres projectes inclosos en el mateix es troben la duplicació de Montcada-Vic, el túnel de Montcada, els intercanviadors de Martorell, Sagrera-Meridiana, i del Prat de Llobregat, que estan en diferent grau d'execució.

A la nota de premsa adjunta es poden consultar els annexos amb la informació sobre els projectes.