Més activitat durant 2010 en els serveis d'atenció al ciutadà que presten les delegacions del Govern

06/05/2011

Consell de Ministres


  • Són les dades de l'Informe d'Avaluació dels Serveis de l'Administració perifèrica de l'Estat
  • Les oficines del 060 van atendre més de sis milions de consultes ciutadanes, un 4,5% més que l'any anterior
  • Les unitats de suport contra la Violència de Gènere, Protecció Civil i d'Inspecció sanitària de mercaderies a les fronteres també incrementar les seves actuacions
  •  

 
El vicepresident tercer del Govern i ministre de Política Territorial i Administració Pública, Manuel Chaves, ha presentat avui davant el Consell de Ministres l'Informe d'Avaluació dels Serveis de l'Administració perifèrica de l'Estat. En aquest document es fa balanç de l'activitat de les 19 delegacions del Govern a les comunitats i ciutats autònomes durant 2010, així com de les corresponents Subdelegacions i de la resta de serveis de l'Administració General de l'Estat en el territori.

Durant l'any passat els serveis d'atenció al ciutadà que presten les delegacions i subdelegacions registrar un important increment, segons recull l'informe, en un context de contenció de la despesa pública en el conjunt de l'administració del Estat. En aquest sentit, s'ha elaborat una Guia de Bones Pràctiques orientada a reforçar la coordinació en l'Administració perifèrica i millorar la prestació de serveis, així com a promoure mesures d'austeritat

Del balanç de 2010 destaca que s'ha completat la implantació de les oficines del 060, que van tramitar més de sis milions de consultes ciutadanes, un 4,5% més que l'any anterior, amb la previsió d'incrementar gradualment el catàleg de serveis que ofereixen als ciutadans. També s'ha registrat un important increment en l'accés a informació a través d'internet.

Igualment, s'ha avançat en la culminació del mapa de Oficines d'Estrangers, que l'any passat van tramitar més de 1,3 milions de sol·licituds d'estrangeria, sobretot peticions de residència de llarga durada derivades del procés de regularització de 2005, mentre que les autoritzacions de residència temporal i treball s'han reduït considerablement a conseqüència de la crisi econòmica.

També van incrementar la seva activitat durant l'any passat les unitats de Protecció Civil (32.527 protocols d'emergència activats i més de 357.310 alertes gestionades), així com les Unitats de Coordinació contra la Violència sobre la Dona, on es dóna suport a les víctimes i es realitza un seguiment de la seva situació.

Els Llocs d'Inspecció Fronterera, que van realitzar 415.000 controls sanitaris en el trànsit internacional de mercaderies, i els serveis d'inspecció de pesca marítima, amb més de 6.000 actuacions, també han registrat un increment en la seva activitat, que ha estat en canvi menor en els Centres de Vacunació Internacional i en la tramitació d'homologacions de títols d'estudis estrangers.