Adif inicia les obres de remodelació de l’estació de La Llagosta (Barcelona)

presentacio

16/03/2011

Millora de la xarxa de rodalies de Barcelona


  • El projecte, que compta amb un pressupost de 3,1 milions d’euros, contempla la construcció d’un nou edifici de viatgers de 400 m2, la reforma de l’andana 1 i la instal·lació d’ascensors para dotar-ho de les màximes condicions d’accessibilitat  
 
Adif ha iniciat els treballs de modernització i millora de l’accessibilitat a l’estació de La Llagosta, a la província de Barcelona, que comporten la construcció d’un nou edifici de viatgers i la remodelació del pas inferior existent. Aquests treballs impliquen l’execució d’una passarel·la per als vianants per permetre als viatgers el pas entre andanes i la reubicació de les taquilles i altres serveis ferroviaris.   
 
Aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 3.132.260,2 euros, té caràcter d’obra por compte de l’Estat i respon al compromís del Ministerio de Fomento de realitzar inversions per a la millora permanent de les seves infraestructures i estacions de la xarxa de rodalies de Barcelona, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors  prestacions de seguretat, accessibilitat i confort als seus clients i als ciutadans.
 
L’estació, pertanyent a la línia Barcelona-Granollers-Maçanet, es troba situada al carrer del Montseny, al costat de la terminal de mercaderies del mateix nom, i disposa de dues andanes cobertes parcialment per marquesines, comunicades per un pas inferior al que es dotarà de les condicions adequades per al seu ús per persones amb discapacitat.
 
Un cop finalitzat el projecte, l’estació de La Llagosta serà més funcional, tindrà unes majors condicions de confort i ús, aportarà una major seguretat a l’usuari en els seus moviments en el recinte ferroviari i millorarà els criteris estètics i d’integració urbana.
 
En aquest sentit, el projecte dotarà a la localitat d’unes modernes instal·lacions, ja que l’actual edifici de viatgers serà substituït per un altre totalment nou de 400 m2, més ampli i amb millor accessibilitat. A la planta baixa, se situaran els serveis a l’usuari, cafeteria, atenció al client, autovenda, control i accés al pas inferior i a les andanes. A més, s’agruparan les instal·lacions ferroviàries, els serveis públics i els magatzems.
 
D’altra banda, tant la façana com els paviments de l’edifici estaran realitzats amb materials resistents i aïllants, convertint així l’espai en un immoble modern i funcional.
 
Les obres seran compatibles amb el normal funcionament de l’estació i tindran afeccions mínimes sobre els usuaris i l’explotació ferroviària. Addicionalment, per motius de seguretat, tots aquells treballs que es realitzin a menys de tres metres de l’andana es desenvoluparan en horari nocturn.
 
Actuacions en andanes
 
El projecte contempla també l’elevació de les andanes fins arribar als 68 cm sobre la cota de carril, i la seva prolongació fins els 200 m de longitud. Aquesta millora es complementarà amb la col·locació de paviment antilliscant i la instal·lació de noves lluminàries i marquesines.
 
Les marquesines, que tindran una longitud d’entre 82 i 86 m, s’instal·laran en ambdues andanes i es cobriran amb xapa lacada. La marquesina de l’andana 1 recollirà l’escala i l’aparell elevador que donen accés al pas inferior, i que substituiran l’actual rampa d’accés.
 

El pas inferior ja existent també serà objecte de remodelació, tindrà una amplària de 2,65 m i l’accés es realitzarà des del vestíbul de viatgers mitjançant escales i ascensor adaptat, facilitant així l’accés a les persones amb discapacitat. Les escales seran de granit i disposaran de baranes d’acer inoxidable. Per últim, es col·locarà una tanca al llarg de les dues andanes, aconseguint així un tancament integral de l’estació.

> Fotos