Mesures urgents per pal·liar els danys produïts pels incendis forestals i altres catàstrofes naturals

13/04/2010

Els damnificats per les fortes nevades que van tenir lloc a Catalunya el passat 8 de març es poden veure beneficiades per uns ajuts que ha previst el Govern d'Espanya i que en aquesta plana es detallen. El termini per presentar sol·licituds finalitza el proper 12 de maig de 2010

1. Legislació:

• Reial Decret 344/2010

• Llei 3/2010

• RD 307/2005, de 18 de març. BOE nº 67 de 19/03/2005

• RD 477/2007, de 13 d'abril. BOE nº 90 de 14/04/2007

• Correcció d'errades del RD 477/2007, BOE nº 94 de 19/04/2007

• Ordre 277/2008, de 31 de gener, BOE nº 37 de 12/02/2008

2. Formularis de sol·licitud

A. Unitats familiars o de convivència econòmica

• Danys personals

• Danys materials en vivendes i béns

B. Corporacions locals

• Despeses d'actuacions en situacions d'emergència

3. Procediment

• Peticions mitjançant models normalitzats segons estableix l'Ordre  277/2008.
• Termini de presentació: 12 de maig de 2010.
• Lloc de presentació segons preveu l'article 38 Llei 30-92 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques:
> Registres de la Delegació o Subdelegació del Govern a Barcelona.
       - C/ Mallorca, 278 (de 9 a 14h, de dilluns a divendres)
      - C/ Bergara, 12 (de 9 a 14h, de dilluns a divendres)
      - C/ Passeig de Sant Joan, 189-193 (de dilluns a divendres, ininterrompudament de 9 a 
         17.30h. Dissabtes de 9 a 14h).
> Registres Oficials de la Generalitat de Catalunya.
> Ajuntaments amb conveni de finestreta única.

4. Instruccions per omplir l'Annex 2º del Tesoro Público

• Apartat I: Persona física o jurídica que ha de percebre el pagament.
> El nom o denominació social es farà constar tal i com figuri al document d'identificació  (DNI o CIF).
> A la sol·licitud s'acompanyarà la fotocopia del DNI o CIF, segons es tracti de persona física o jurídica.
• Apartat II: Només per persones jurídiques o persones físiques que actuin mitjançant un representant.
> NIF i nom del representant, que serà qui signi la sol·licitud.    
• Apartat III: Conte bancari, que ha de ser de titularidat de l'Acreedor (el resenyat a l'Apartat I). Aquesta titularitat s'ha de justificar:
> En el cas de les persones jurídiques ha d'estar signat i segellat per l'entitat bancària corresponent.
> En el cas de les persones físiques, la signatura del banc es pot substituir per una fotocòpia de la llibreta d'estalvi o document bancari que acrediti aquesta titularitat.
• Apartat IV: Aquest apartat només ha de ser omplert quan es tracti de contes ja existents al Fitxer Central de Tercers.

RECORDI SIGNAR LA SEVA SOL·LICITUD

La sol·licitud de DESIGNACIÓ DE CONTE BANCARI I COMUNICACIONS DE BAIXA DE DADES BANCÀRIES ha de ser presentada en original.